Regulamin
Załącznik do Zarządzenia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Grodzisku Dolnym Nr 1/C/2012 z dnia 20 lipca 2012 roku
REGULAMIN ORGANIZACYJNY GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W GRODZISKU DOLNYM
ROZDZIAŁ 1
Zakres działania i zasady kierowania Ośrodkiem
- 1
Regulamin organizacyjny określa szczegółową strukturę organizacyjną, wykaz stanowisk pracy w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Grodzisku Dolnym, zakres zadań i obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy.
- 2
Regulamin został opracowany na podstawie § 10 ust.1 Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grodzisku Dolnym uchwalonego uchwałą Nr XXXV/237/2017 Rady Gminy w Grodzisku Dolnym z dnia 29 sierpnia 2017 r.
- 3
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grodzisku Dolnym zwany dalej „Ośrodkiem” jest jednostką organizacyjną Gminy Grodzisko Dolne nie posiadającą osobowości prawnej, działającą jako wyodrębniona jednostka budżetowa gminy Grodzisko Dolne.
- 4
Siedziba Ośrodka mieści się w Grodzisku Dolnym pod numerem 134.
- 5
Ośrodek realizuje zadania w szczególności:
1) Własne – wynikające z ustawy z dnia 12 marca 2004r o Pomocy Społecznej (Dz. U. tj. z 2009 r nr 175 poz. 1362 z późn. zm.),
2) Zlecone – przez organy administracji rządowej w zakresie ustalonym w ustawach,
3) Inne – wynikające z uchwały Rady Gminy Grodzisko Dolne i zarządzeń.
- 6
- Ośrodkiem kieruje Kierownik Ośrodka przy pomocy Głównego Księgowego.
- Kierownika zatrudnia i zwalnia Wójt Gminy Grodzisko Dolne.
- Do zadań Kierownika Gminnego Ośrodka należy reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz oraz podejmowanie decyzji i rozstrzygnięć dotyczących funkcjonowania Ośrodka w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji zadań i właściwej współpracy i współdziałania ze środowiskiem, dyrektorami placówek oświatowych oraz samorządem mieszkańców wsi w zakresie pomocy społecznej.
- W szczególności do zadań Kierownika należy:
- a) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu ustawy o pomocy społecznej i innych aktów prawnych, których realizację powierzono Ośrodkowi, zgodnie z udzielonymi upoważnieniami Wójta Gminy Grodzisko Dolne,
- b) składanie corocznego sprawozdania z działalności GOPS,
- c) sporządzanie i przedstawienie Radzie Gminy Grodzisko Dolne oceny zasobów pomocy społecznej,
- d) opracowanie i przedkładanie Wójtowi Gminy Grodzisko Dolne projektów: statutu i zmian w statucie Ośrodka, strategii rozwiązywania problemów społecznych, programu wspierania rodziny, programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, budżetu Ośrodka oraz składania okresowych informacji z jego realizacji,
- e) prowadzenie gospodarki finansowej w ramach zatwierdzonego planu finansowego,
- f) prowadzenie w Ośrodku polityki kadrowej, spraw pracowniczych w tym zatrudnienia i zwalniania pracowników Ośrodka,
- g) prowadzenie spraw organizacyjno- administracyjnych,
- h) zapewnienie właściwych warunków funkcjonowania Ośrodka tj. warunków pracy pracownikom oraz zabezpieczenia budynku i mienia znajdującego się
w pomieszczeniach Ośrodka a także przestrzegania przepisów BHP i p. poż, - i) rozpatrywanie skarg i wniosków dot. funkcjonowania Ośrodka oraz informowanie o ich załatwieniu skarżących,
- j) realizacja przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r o ochronie danych osobowych w tym pełnienie funkcji Administratora Danych GOPS,
- k) wytaczanie na rzecz obywateli powództwa o roszczenia alimentacyjne,
- l) występowanie w imieniu Gminy przed sądami powszechnymi jak również
w postępowaniu egzekucyjnym, w sprawach należących do działalności statutowej Ośrodka, - m) wydawanie wewnętrznych aktów prawnych tj. zarządzenia, regulaminy, instrukcje,
- n) prowadzenie innej działalności wskazanej przez Radę Gminy i Wójta Gminy.
5 Do zadań Głównego Księgowego należy:
- a) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
- b) prowadzenie rachunkowości Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej,
- c) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- d) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
z planem kont oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, - e) organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentacji finansowej niezbędnej dla rachunkowości,
- f) bieżące kontrolowanie sytuacji płatniczej i finansowej Ośrodka oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie,
- g) sprawdzanie poprawności otrzymywanych faktur, dekretowanie oraz ich księgowanie w obowiązujących terminach,
- h) sporządzanie sprawozdań z wykonania planów finansowych,
- i) bieżące kontrolowanie listy wypłat zasiłków z pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie,
- j) sprawdzanie sprawozdań z wykonania planów finansowych,
- k) bieżące kontrolowanie listy wypłat zasiłków z pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych oraz funduszu alimentacyjnego,
- l) naliczanie umorzenia i amortyzacji środków trwałych, wartości niematerialnych
i prawnych, - m) rozliczenie inwentaryzacji,
- n) współdziałanie ze Skarbnikiem Gminy w zakresie sporządzania i opracowania planów finansowych Ośrodka,
- o) wykonanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnienia Kierownika Ośrodka.
ROZDZIAŁ II
Struktura organizacyjna Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
- 7
Strukturę organizacyjną Ośrodka Tworzą następujące stanowiska pracy:
1) Kierownik Ośrodka,
2) Główny Księgowy,
3) Pracownicy Socjalni,
4) Asystent rodziny
5) Wieloosobowe stanowisko do spraw świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
6) Stanowisko do spraw administracji.
7) Dzienny Dom Pomocy
8) Kucharka
9) Opiekunowie
10) Pomoc opiekuna
11) Sprzątaczka
|
|
|
|
|
ROZDZIAŁ III
Zakres działania poszczególnych stanowisk pracy
- 8
Do zadań pracowników socjalnych należy:
1) praca socjalna, w tym przeprowadzanie wywiadów środowiskowych,
2) dokonywanie analiz i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń,
3) udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywanie spraw życiowych osobom wymagającym takiej pomocy,
4) pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązania problemów życiowych osobom wymagającym takiej pomocy,
5) udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
6) pobudzenie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych
w zaspokojeniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, grup i środowisk społecznych,
7) współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania patologii i skutkom negatywnych zjawisk społecznych,
8) inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową,
9) współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia,
10) praca w systemie informatycznym POMOST,
11) przyjmowanie i weryfikowanie wniosków dotyczących udzielania form pomocy wynikających z ustawy o pomocy społecznej i innych aktów prawnych mających na celu ochronę poziomu życia klientów pomocy społecznej,
12) prowadzenie postępowania administracyjnego w celu wydawania decyzji z zakresu form pomocy wynikających z ustawy o pomocy społecznej i innych aktów prawnych mających na celu ochronę poziomu życia klientów pomocy społecznej,
13) realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia,
14) przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych, zawieranie kontraktów socjalnych z osobami ubiegającymi się o pomoc i opracowanie planu pomocy przy współdziałaniu klienta,
15) sporządzanie list wypłat pomocy pieniężnej wynikającej z ustawy o pomocy społecznej i innych aktów prawnych dotyczących pomocy społecznej,
16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
17) sporządzanie na wniosek Sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą działającą w oparciu
o ustawę o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
- 9
Do zadań asystenta rodziny należy:
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny
i w konsekwencji z pracownikiem socjalnym,
2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych
z dziećmi,
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin,
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
11) udzielanie wsparcia rodzinom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
12) podejmowanie działań interwencyjnych zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodziny,
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku
i przekazywanie tej oceny Kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej,
16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
17) sporządzanie na wniosek Sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą działającą w oparciu
o ustawę o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
- 10
Do zadań wieloosobowego stanowiska do spraw świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego należy:
1) przyjmowanie i weryfikowanie wniosków w sprawie ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekunów oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
2) prowadzenie postępowania w sprawie świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekunów i świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
3) wydawania decyzji w sprawie świadczeń rodzinnych zasiłków dla opiekunów
i świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
4) prowadzenie postępowań oraz wydawanie decyzji z zakresu nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekunów, oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego podlegających egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
5) prowadzenie spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń rodzinnych, we współpracy z Marszałkiem Województwa,
6) prowadzenie spraw związanych z opłacaniem składek na ubezpieczenie emerytalno-rentowe i zdrowotne dla osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne, specjalny zasiłek opiekuńczy, zasiłek dla opiekunów,
7) podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych, prowadzenie postępowań oraz wydawanie w tych sprawach decyzji,
8) przekazywanie do biura informacji gospodarczej informacji o zobowiązaniach dłużnika alimentacyjnego wynikających z tytułów o których mowa w art. 28 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
9) sporządzanie list wypłat świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekunów i świadczeń
z funduszu alimentacyjnego,
10) sporządzanie sprawozdań z zakresu świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekunów
i świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
11) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń Kierownika Ośrodka,
- 11
Do zakresu zadań stanowiska ds. świadczenia wychowawczego należą:
1) wydawanie wniosków osobom ubiegającym się o świadczenia wychowawcze,
2) udzielanie informacji o trybie postępowania w sprawach dotyczących uprawnień do świadczenia wychowawczego, wymaganych dokumentach i procedurach ich przyznawania,
3) przyjmowanie i weryfikacja wniosków w sprawie ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego,
4) prowadzenie postępowania w sprawie ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego,
5) prowadzenie postępowania w sprawie nienależnie pobranego świadczenia wychowawczego,
6) prowadzenie spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczenia wychowawczego,
7) sporządzanie list wypłat świadczenia wychowawczego,
8) przygotowanie projektów decyzji, postanowień oraz wszelkich innych pism
w zakresie świadczenia wychowawczego,
9) terminowe przygotowywanie i wysyłanie sprawozdań z realizacji świadczenia wychowawczego,
10) wprowadzanie do systemów informatycznych danych niezbędnych do wydawania administracyjnych w sprawach ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego,
11) prowadzenie teczek świadczeniobiorców zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt,
12) prowadzenie rejestru wpływu wniosków o przyznanie świadczenia wychowawczego,
13) bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajomienie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy,
14) zastępowanie pracownika zatrudnionego na stanowisku ds. realizacji świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego,
15) wykonywanie innych zadań nie ujętych w niniejszym zakresie czynności, zleconych przez Kierownika Ośrodka, przewidzianych przepisami prawa i będących
w kompetencji pracownika.
- 12
Do zadań stanowiska do spraw administracyjnych należą:
1) obsługa organizacyjno-administracyjna Ośrodka,
2) zamawianie oraz ewidencja środków trwałych, materiałów biurowych,
3) dbanie o estetyczny wygląd pomieszczeń Ośrodka oraz aktualizacja tablicy ogłoszeń,
4) odpowiedzialność materialna za powierzony sprzęt i administrowanie siecią komputerową,
5) powierzanie archiwizacji dokumentów w składnicy akt,
- 13
Do zadań kucharki należy:
1.Znajomość obowiązujących instrukcji i przepisów dotyczących powierzonego odcinka
Pracy oraz umiejętność praktycznego ich stosowania.
2.Prawidłowe i terminowe wykonywanie zadań wynikających ze specyfiki zajmowanego stanowiska(pkt. II)
3.Organizowanie pracy w sposób zapewniający prawidłowa i terminowa realizację zadań.
4.Informowanie bezpośrednio przełożonego o postępach wykonywanych prac, jak również
o występujących przeszkodach i utrudnieniach.
5.Przestrzeganie przepisów w zakresie bhp i ppoż oraz sanitarnych określonych
w stosowanych regulaminach i instrukcjach.
6.Przestrzeganie dyscypliny pracy.
7.zachowanie ładu, porządku i czystości na stanowisku pracy.
8.Zabezpieczenie mienia przedsiębiorstwa przed zniszczeniem i kradzieżą.
9.Dbałość o należyty stan techniczny narzędzi pracy i wyposażenia stanowiska pracy.
10.Przestrzeganie przepisów o zachowaniu tajemnicy służbowej i handlowej(zachowanie
w tajemnicy informacji ,których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę)
11.Przestrzeganie obowiązujących w przedsiębiorstwie aktów normatywnych(zarządzeń, poleceń i innych).
12.posiadanie aktualnych orzeczeń lekarskich ,epidemiologicznych i uprawnień zawodowo – specjalistycznych, jeśli zajmowane stanowisko tego wymaga.
13.Współpraca z organami lub osobami upoważnionymi do czynności kontrolnych , po uprzednim powiadomieniu przełożonego.
14.Wykonywanie na polecenie przełożonego innych czynności niż określone niniejszym zakresem , a związane z działalnością jednostki organizacyjnej oraz których realizacji wymaga interes i dobro przedsiębiorstwa.
15.Stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
16.Przygotowanie i szczegółowe opracowywanie procesów technologicznych oraz składów surowcowych dań znajdujących się w karcie menu.
17.Zgłaszanie bezpośredniemu przełożonemu wszelkich informacji nt. przygotowywanych posiłków w szczególności zaś o stanie ich świeżości ,braków magazynowych, potrzeby zamówień produktów oraz innych problemów jakie mogą utrudnić czy uniemożliwić prawidłowe wykonanie obowiązków służbowych.
- 14
Do zadań opiekuna należy:
1) Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych i usług pielęgnacyjnych, w tym pomoc w utrzymaniu higieny osobistej, pielęgnacja zalecona przez lekarza, pomoc /w rozwinięciu i wzmacnianiu aktywności oraz samodzielności życiowej osób korzystających z DDP (podopiecznych).
2) Współpraca przy organizacji i prowadzeniu zajęć terapeutycznych, plastycznych, muzycznych i wspierających ruchowo.
3) Pomoc podopiecznym w czynnościach związanych z samoobsługą (pomoc w utrzymaniu higieny osobistej, pomoc w kąpieli, pomoc w spożywaniu posiłku, pomoc w poruszaniu się po DDP.
4) diagnoza potrzeb i możliwości psychofizycznych uczestników, ustalenie form i metod pracy z nimi, opracowanie indywidualnych planów wspierania (w tym udziału w zajęciach aktywizacyjnych) i ich okresowa ocena, udział w zespołach terapeutycznych.
5) Wsparcie podopiecznych w nawiązywaniu/ utrzymaniu kontaktów z otoczeniem
6) Prowadzenie bieżącej dokumentacji dot. DDP.
7) Zapewnienie, aby usługi były świadczone z uwzględnieniem w szczególności wolności, intymności, godności i poczucia bezpieczeństwa podopiecznych oraz stopień ich fizycznej i psychicznej sprawności.
- 15
Do zadań sprzątaczki należy:
- Dba o utrzymanie ładu i porządku w GOPS i DDP oraz należytej dyscypliny pracy.
- Zachowuje się taktownie wobec przełożonych, współpracowników, uczestników DDP
i interesantów. - Bezpośrednim przełożonym sprzątaczki jest kierownik GOPS.
- Sprzątaczka zobowiązana jest do pełnienia swych obowiązków w czasie i charakterze określonym przez organizację pracy GOPS oraz zarządzenia wewnętrzne Kierownika GOPS.
- W czasie pracy sprzątaczce nie wolno oddalać się z terenu ośrodka bez zezwolenia kierownika GOPS lub osoby do tego upoważnionej. Wszystkie wyjścia poza teren szkoły winny być odnotowane w książce „Ewidencja wyjść w godzinach służbowych”
- Sprzątaczka zobowiązana jest do przestrzegania ustalonego czasu pracy
i wykorzystywania go w sposób efektywny. - Sprzątaczka ma obowiązek przestrzegać ustalonego porządku i regulaminu pracy, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowych, tajemnicy służbowej, oraz norm i zasad zawartych w regulaminach oraz zarządzeniach wewnętrznych kierownika GOPS.
ROZDZIAŁ IV
Obowiązki i prawa pracowników oraz dyscyplina pracy w Ośrodku
- 16
- Pracownicy Ośrodka są pracownikami samorządowymi i przy wykonywaniu swoich obowiązków i zadań działają w granicach prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.
- Do obowiązków pracownika samorządowego należy w szczególności:
- a) przestrzeganie Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej i innych przepisów prawa,
- b) wykonywanie zadań sumiennie, sprawnie i bezstronnie,
- c) udzielanie informacji organom, instytucjom i osobom fizycznym oraz udostępnienie dokumentów znajdujących się w posiadaniu Ośrodka, w którym pracownik jest zatrudniony, jeżeli prawo tego nie zabrania,
- d) dochowanie tajemnicy ustawowo chronionej,
- e) zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach z obywatelami, zwierzchnikami, podwładnymi oraz współpracownikami,
- f) zachowanie się z godnością w miejscu pracy i poza nim,
- g) stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
- 17
- Kierownik Ośrodka jest odpowiedzialny przed Wójtem Gminy za należytą organizację pracy Ośrodka i sprawne wykonywanie jego zadań
- Pracownicy Ośrodka są odpowiedzialni przed Kierownikiem Ośrodka za należyte wykonywanie zadań i obowiązków.
- 18
Kierownik określa tygodniowy wymiar czasu pracy Ośrodka.
- 19
Ustalony dla Ośrodka czas pracy winien być wykorzystywany efektywnie przez pracowników.
- 20
Pracownicy mają prawo do uzyskania zwolnień z pracy z zachowaniem prawa do wynagrodzenia, na czas niezbędny do załatwienia spraw osobistych lub rodzinnych, na zasadach określonych w Kodeksie pracy, przepisach wykonawczych do Kodeksu pracy oraz w Regulaminie Pracy Ośrodka.
- 21
Spóźnienia i nieobecności w pracy mogą być usprawiedliwione przez Kierownika po uprzednim wyjaśnieniu przez pracowników przyczyn spóźnienia lub nieobecności.
- 22
Za nieprzestrzeganie przez pracowników ustalonego porządku, przepisów BHP, przepisów p. poż Kierownik może stosować karę upomnienia lub naganę.
ROZDZIAŁ V
Postanowienia dotyczące zasad i trybu funkcjonowania Ośrodka.
- 23
Przyjmowanie interesantów odbywa się codziennie w godzinach pracy Ośrodka.
- 24
Projekty aktów prawnych ustanowionych przez Radę Gminy i Wójta Gminy w sprawach
z zakresu zadań Ośrodka przygotowuje Kierownik Ośrodka.
- 25
- Obieg dokumentów odbywa się w systemie bez dziennikowym zgodnie
z obowiązującą Instrukcją Kancelaryjną - Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwienie skarg i wniosków obywateli odbywa się na następujących zasadach:
- a) W sprawach skarg i wniosków obywatele przyjmowani są codziennie przez Kierownika i pracowników Ośrodka,
- b) Szczegółowy tryb rozpatrywania skarg i wniosków określa dział VIII ustawy
z dnia 14 czerwca 1960r – Kodeks postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r w sprawie organizacji, przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
ROZDZIAŁ VI
Postanowienia końcowe
- 26
Integralną częścią niniejszego regulaminu jest załącznik określający strukturę organizacyjną Ośrodka.
- 27
Zmiany niniejszego regulaminu mogą być dokonywane w trybie właściwym dla jego ustanowienia.